torsdag 10 juni 2021

Var det så jäkla svårt?!

 Det började med bikinishoppar som riktade sig till kvinnor av alla former och färger. I år tycker jag mig se en trend i att även high street-kedjor fullt har anammat att alla kroppar köpet deras kläder, så varför inte visa upp kläderna på alla typer av kroppar? Nikes träningstights visas upp av allt från storlek 34 till 48, HMs bikinireklam har en normalkurvig tjej som simmar och har sig, och deras internetreklam är full av valkar, bristningar och representerar alla möjliga hudfärger. Nu när jag inte hajar till varje gång, utan börjar vänja mig vid detta nya så tänker jag bara VAR DET SÅ JÄVLA SVÅRT ATT TÄNKA SIG ATT DETTA KUNDE VARA EN RIMLIG OCH BRA GREJ?

För det är ju inte så att reklamen inte har kritiserats i 50-60 år?

1 kommentar:

Åsa sa...

hear hear... tänkte nåt liknande för nån dag sen när jag såg en reklam för nån sminkprodukt och reagerade på att modellen hade ett lite oklädsamt födelsemärke samt inte perfekt hy. Och tänkte först, vafan... det där ju ut som en vanlig människa, så ska det väl inte vara på sminkreklam?!
Men det ska det ju.